Thursday, October 22, 2009

Thoughts . . .


Der er gået rigtigt længe siden sidst jeg skrev et indlæg, når jeg spørger mig selv om årsagen - så siger det en masse om mig selv: Jeg er frygteligt perfektionistisk, hvilket ofte kommer til at betyde, at jeg ikke fører mine ideer ud i livet, fordi jeg lige vil have en lille ekstra detalje helt rigtig.
Det er egentlig ret tåbeligt, for min erfaring siger mig, at den tilfredsstillelse, jeg har ved et færdigt resultat er større end ærgrelsen over, at resultatet muligvis godt kunne have været en smule mere raffineret.

It's been a long time since I wrote my last post, and when I ask myself why - then it only tells me a lot about myself: I am awfully perfectionistic, which often means that I don't realize my ideas because I want one extra little detail to be just right. It is actually pretty silly, because I know from experience - that the satisfaction I feel about the final result is much bigger than annoyance I feel about knowing that the result could have been slightly more refined.


Så jeg har i aften besluttet mig for at JOURLY også skal være en udfordring til mig selv om at få ført mine ideer ud i livet - at jeg skal kunne vise mine ting, uden jeg har taget de helt perfekte billeder.
At jeg kan vise flere ting undervejs, for det er en kendsgerning, at jeg altid har flere projekter i gang samtidigt.

That is the reason why I tonight have decided that JOURLY shall also be a way to challenge myself, so I my ideas - that I do realizedo show my stuff even though i haven't taken the quite perfect photos. That I do show more stuff in progress - because it is a fact that I always have more projects going on at
the same time.

1 comment:

Jesse said...

You're right, we can get far too hung up on wanting things to be perfect. I think it's much more interesting to see work in progress.

Thanks for your comment on my prints!