Monday, September 14, 2009

This is my first post ever!

Dette har jeg villet længe - mest oppe i mit hoved.
Det er min plan, at JOURLY skal være et sted, hvor jeg kan føre en form for dagbog over mine kreative projekter. Og hvis jeg kender mig selv ret vil der sikkert også snige sig nogle tanker ind om livet i almindelighed.
Jeg har valgt ligesom Constança
at skrive på mit modersmål først og dernæst oversætte det til engelsk - hvis der nu skulle være nogen derude i Blogland - som kunne være interesserede- som ikke læser dansk.

I have been preparing this for a while now - mostly in my head th
ough.
I plan JOURLY to be a way for me to keep a journal about my creative projects
. And a little bit about life in general if I know myself right.
Like
Constança I have chosen to write in my own native language and then translate it in to english - if somebody out there in Blogland - should be interested - who doesn't read danish.

Disse bunker af lapper er til et patchwork projekt til vores stue. Ideerne til mine projekter fødes ofte af et behov. Lapperne stammer fra nogen af mine mange prøvemapper med udgåede møbelstoffer. Jeg har lyst til at vise dette i mit første indlæg, da det på mange måder beskriver den måde jeg bliver inspireret på:
  • at et praktisk behov skal dækkes
  • at jeg kan bruge materialer fra gemmerne
  • at en teknik inspirerer til andre
These piles of patches are for a patchwork project for our living room. The need of something often "gives birth" to the ideas to my new projects. The patches come from some of my many sample books with furniture fabrics. The reason why I want to show this in my first post is that it in many ways shows how I am inspired:
  • that I need something
  • that I can use some matarials from my shelves
  • that on technique inspires to another

3 comments:

jb said...

Nice

Concha said...

I'm glad you're writing in English too. That way I'll be able to read you! :)

The best of luck for your blog!!

Constança

Nimb said...

Hej Mette.
Smuk side, lækkert design.
Glæder mig til at se hvad du kan finde på!

Knus Marlie